zaterdag 24 maart 2012

Tutorial ....fikkie flowers!

 Hoi er werd aan mij gevraagd of ik een tutorial wilde maken over deze zelf gemaakte bloemen ..die ik fikkie flowers ..noem.
De stof is bv voering of vitrage als de randjes maar hard smelten en pas op voor brand he!

1Je hebt 5 cirkels nodig die ik op papier maak en dan als mal gebruikt voor de stof.
De maten zijn 1 6,5cm doorsnede 2 van 5 cm doorsnede en 2 van3,5 cm doorsnede.
Maar je eigen maten zijn ook goed komt niet zo heel nauw en het uitkippen van de stof ook niet dat ga je toch branden.
2 de randjes van de cirkels branden in de rond
e [let op je vingers..fikke..]Ik gebruik een grotere aansteker maar mag ook een kleine of een waxine lichtje...zet je vlam van de aansteker niet te groot .Ik vind dat handiger en je kan hem steeds uitzetten een kaars of waxine lichtje niet..
3Stapel 5 cirkels in elkaar.
4en in het midden plaats je 3 parel kraaltjes..of meer...een brad of een hippe knoop.Zo kan je je eigen draai er aan geven..vintage..hip...ect.

Ik hoop dat het duidelijk is zo een veel plezier....pas echt op je vingers of tafel hoor.

Groetjes en een mooi weekend,Lean.

Hi there was been ask if i want to made a tutorial about this handmade flowers ..i call them fikkie flowers..
The fabric looks like a silk ..if you burn them it have to get like wax/hard....lining/net curtain..is a idea.
1 i make 5 circles from the fabric measure´s 1 from 6,5 cm,2 from 5 cm and 2 from 3,5cm.You can use your own size to ,but thats what i used.
2 than you have to burn the out-side of the circles with a lighter i think the bigger one are working better...beware of your fingers.
3 put 5 circles together
4 and put in the midle 3 pearls or more,a brad or a button.That's up to you and make your own style..vintage or hip ect.

I hope you understand this..have fun and beware of the fire stuff..

Byebye and have a lovely weekend,Lean.





29 opmerkingen:

Maya Ariffin zei

Oohh thanks! I saw this one but she used candle instead of lighter! I love it when you said you used lighter!! Thanks dear friend for the great tips! I will try this when I have time. :D

Dani Cristina zei

Adorei o tutorial!Belas flores.
Obrigada por mostrar.
Beijos.

zandra zei

They are so fun to make! Your came out great.
Hugz, Z

Luz Maria Bruna zei

What pretty flowers Lean!!

Luz Maria Bruna zei

Woow I can comment again!!

Scrapbookdoll zei

leuke tutorial :-)
ik had al zo een idee....

Anoniem zei

Gorgeous flowers! Thanks for the tutorial, I will try this for sure!

Pia zei

thanks for tutorials
Have a nice week
hugs Pia

Tessa zei

Geweldig Lean!!! Super idee weer.

xx Tessa

Esther zei

IK vind ze prachtig.
Ik had al een filmpje op you tube bekeken,ga ze zeker eens maken.

Groetjes esther

An Zeelmaekers zei

super idee... wil ik zeker ook eens proberen! Echt tof gevonden

Loes Oorschot zei

Prachtige bloemen Lean! Ik heb deze ook op youtube gezien, maar niet in zulke mooie kleuren. Die blauwe lijken wel uit jeans gemaakt!

Groetjes, Loes

Romy zei

Bedankt voor de duidelijke tutorial:) Die bloemen zijn zo mooi! Misschien dat ik ze binnenkort ook ga proberen te maken. Eens kijken of mijn moeder het vertrouwt: mij met een aansteker in de weer;)

Lizzyc zei

Hi Lean, Thanks for sharing this tute on making these gorgeous flowers... they look really good! and I may use a candle as i don't have a lighter!! Thanks again!!

Annette zei

Bedankt voor je tutorial! Ze zijn prachtig! Je heb weer gave LO's gemaakt. Fijn zondag!
xoxo Annette

Shona zei

these are gorgeous!!!!

Sandra zei

Thanks for sharing, I made one of these flowers today and I love it.

Unknown zei

Het is en blijft leuk hè, bloemen zelf maken? Kost wel wat tijd, soms wat nagellak links en rechts ha ha ha! Oh nee, want jij bent slim, jij gebruikt een lange aansteker ;-) Maar het resultaat is er dan ook naar! Groetjes, Ira

liszha zei

ha,ha, echt iets voor jou om dat fikkie flowers te noemen.

Odetta zei

Ja, de fikkiebloem blijft geweldig en een aansteker is inderdaad veel fijner! Alleen moet je goed opletten dat de fikkiebloem niet in hens gaat, hahahah!

Vicky Alberto zei

I love these !!!

Karlina zei

Ha echt super zeg! k Vindt ze prachtig en k ga het zeker eens proberen.

ingrid zei

ga ik zeker een keer proberen. ze zijn echt prachtig geworden!
Ingrid xxx

Patricia zei

thank you very much for this fabulous flower tutorial....

natacha zei

leuke bloemen bedankt voor de uitleg

groetjes natacha

Unknown zei

soooooo pretty! thanks for the tutorial!

Eila Sandberg zei

Certainly feels safer to use a lighter instead of a candle, thanks ever so much for your tut Lean! they are so beautiful your flowers! xoxox

marijke zei

hey dat is een goed idee ga ik van de week eens uit proberen eerst even stofjes op de kop tikken

BOXERGEK zei

Oww super, dank je wel!

Doeg Esterina